lauantai 26. maaliskuuta 2016

Viikko 6: Muisto

Olin tätä jo aikaisemminkin miettinyt - arponut tämän ja yhden toisen kuvan välillä, mutta Tarinan kommentti edelliseen kuvaan sai valitsemaan tämän kuvan. Tarinan kommentti muistutti vanhoista muistokirjoista: niistä joihin liimattiin ne kauneimmat ja rakkaimmat kiiltokuvat ja joihin pyydettiin sukulaisia ja ystäviä kirjoittamaan muistovärssy. 
Oma muistokirjani on tuolla kaapissa tallessa. Siinä on kauniit kannet, siinä on vuosiluku, jostain 70-luvulta. 

Siinä on kaunein värssy jonka koskaan olen kuullut ja sen on Äitini kirjoittanut. En varmaan lapsena sitä kokonaan ymmärtänyt, mutta se oli jo silloin minusta kaikista kaunein. Yksi sana muististani puuttuu - joku muu teistä voi sen muistaakin :) 
 
Elon tyynestä rannasta purjehtimaan
olet lähtenyt tyttönen hento.
Et tiedä vielä sä myrskyistä maan,
se sulle on vieras ja vento.
Mä toivon ett' purttasi ohjaamaan
sä löytäisit ystävän armaan,
joka veisi sut .... satamaan,
eikä koskaan ohjaisi harhaan.

Kuva. Kuva on taas vanha. Tosi vanha, eikä edes minun ottama - siihen varmaan arvaisittekin syyn ilman selitystäkin :)
Kuvan on varmaan ottanut isäni - kuvassa olen minä äitini kanssa muutaman viikon ikäisenä. 





5 kommenttia: